Dreptul de retragere

Dreptul la retragere in 14 zile pentru comert la distanta.

Cumparatorul are dreptul sa se retraga din Contract, respectiv sa returneze un Bun sau sa renunțe la un Serviciu, în termen de 14 zile calendaristice, fara invocarea niciunui motiv si fara a suporta alte costuri decât cele de livrare.

Astfel, potrivit OUG nr 34/2014, perioada de returnare a unui Bun sau renunțare la un Serviciu expiră în termen de 14 zile de la:

  • ziua în care Cumparatorul intră în posesia fizică a bunurilor comandate

Înainte de expirarea perioadei de 14 zile aveti obligatia de a ne informa cu privire la decizia dumneavoastra de a returna produsele .

Ne puteti informa la adresa de e-mail retur@replique.ro 

Daca sunteti nemultumit sau aveti intrebari in legatura cu produsele comandate pe replique.ro nu ezitati sa ne contactati, va vom oferi suport si informatii necesare. Produsele comercializate pe replique.ro respecta toate normele in vigoare privind produsele cosmetice.


Daca te gandesti sa returnezi un produs, te rugam iei aceasta decizie inainte de a-l deschide/desigila/utiliza. 


Dreptul de a face retur, prevazut la articolul 9 din Ordonanța de Urgență nr. 34 din 2014, exista pentru a iti permite sa examinezi produsul asa cum ai face-o intr-un magazin, nu pentru a-ti oferi 14 zile de utilizare gratuita. Conform articolului 16, litera E din OUG nr. 34/2014, produsele cosmetice sau pentru uz personal, folosite sau testate, nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii si din motive de igiena.

Te rugam sa ai in vedere ca nu se accepta returul daca produsele sunt testate/incercate. Desi o parte din produse nu sunt sigilate, ele sunt expediate asa cum vin de la producator, in cadrul procedurii de verificare se depisteaza daca ele au fost desfacute si probate,  iar returul nu este acceptat. Aceste produse iti  vor fi returnate prin curier, cu plata ramburs. PRODUSELE COMERCIALIZATE ONLINE NU SUNT TESTERE, de aceea te rugam sa ai in vedere ca iti alegi exact nuanta potrivita/produsul dorit.


Daca doresti sa returnezi un produs achizitionat de pe www.replique.ro, te rugam sa urmezi umatorii pasi:

Pasul 1. Informeaza-ne cu privire la intentia de a returna produsul achizionat

Poti face acest lucru printr-un email la retur@replique.ro cu subiectul “cerere de retur” prin care sa ne informezi cu privire la solicitarea de retragere din contract. Te rugam sa specifici numele complet si corect, adresa de e-mail folosita la inregistrarea contului, numarul comenzii, numarul facturii si data emiterii;

Exemplu de informatie care trebuie sa contina in corpul scrisorii:

Nume client:  __________________________ (Numele si prenumele de pe comanda sau numele companiei in cazul persoanelor juridice).
Numar comanda: __________________________ (Numarul comenzii pentru care doriti sa plasati cererea de retur)
Numar de telefon: __________________________
IBAN: __________________________ (Precizati numarul IBAN al contului in care doriti sa va returnam banii. Pentru comenzile achitate online cu cardul, restituirea banilor se va face pe cardul folosit la plasarea comenzii)
Titular cont IBAN: __________________________ (In cazul in care ati achitat comanda ramburs si ati completat mai sus campul IBAN, va rugam sa precizati si titularul contului bancar, poate fi diferit de numele persoanei care a plasat comanda)

Te rugam sa ne informezi cu privire la optiunile de retur, si anume daca doresti sa inlocuiesti produsul cu un altul existent in stoc sau daca doresti sa iti returnam contravaloarea produsului. In cazul in care doresti sa primesti contravaloarea produsului, te rugam sa ne trimiti un cont IBAN in lei pentru returnarea sumei.

In maxim 48 de ore te vom contacta prin e-mail sau telefonic pentru a confirma procedura de retur, in cazul in care cererea indeplineste conditiile obligatorii de aplicare pentru produsele achizitionate.

Pasul 2.  Pregateste coletul si contacteaza curierul

Daca ai ajuns la acest pas, te rugam sa soliciti curierului preluarea coletului. Conform Ordonantei de urgenta nr 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor la distanta, vei suporta costurile de transport.

ATENTIE: Coletele expediate cu plata transportului la replique.ro vor fi refuzate!

Coletul va contine produsul pe care doresti sa il returnezi, ambalat corespunzator in bula protectoare, pentru a nu se deteriora pe parcursul transportului, intr-o cutie inchisa cu banda adeziva. De asemenea, te rugam sa returnezi produsul impreuna cu documentele insotitoare. Daca ai beneficiat de produse promo sau cadou, va trebui sa le  returnezi si pe acestea in stare intacta.

Nu se accepta retururi efectuate prin Posta Romana sau Prioripost!

Nu uita sa specifici ca plata transportului se face la expeditor, coletele cu plata transportului la destinatar vor fi refuzate.

Atasati in colet informatia legata de contul bancar unde doresti restituirea contravalorii produselor.

Pasul 3. Ridicarea coletului

Dupa ce ai luat solicitat curierului ridicarea coletului, vei fi contactat in aceeasi zi sau in ziua imediat urmatoare pentru expedierea coletului. Va trebui sa achiti contravaloarea expedierii, si sa trimiti coletul la urmatoarea adresa:

Adresa returnare colete:
Județul Iași, or. Iași, Str.Aurel Vlaicu 78, depozit Expres Colet
Cod postal: 700831

Pasul 4. Receptia cantitativa si calitativa a produselor returnate

Dupa ce coletul a ajuns la noi, el va fi repartizat departamentui responsabil de receptia cantitativa si calitativa a produselor returnate. Te asiguram ca acest pas este atent supravegheat si monitorizat. In cadrul aceste etape vom verifica daca produsul returnat indeplineste conditiile de retur. Daca produsul returnat nu indeplineste criteriile de mai sus, el iti va fi reexpediat, costul transportului fiind in sarcina clientului.

Te vom contacta telefonic sau prin email pentru a-ti aduce la cunostinta rezultatele finale constatate in maxim 48 de ore de la primirea produsului.

Pasul 5. Iti restituim banii sau iti inlocuim produsul

Daca ai optat pentru rambursarea sumei iar produsul pe care l-ai returnat indeplineste conditiile de retur, iti vom vira banii in contul specificat de tine .

Banii vor fi vizibili in contul tau in maxim 14 zile calendaristice din momentul in care produsul ajunge fizic la noi.

In cazul in care doresti inlocuirea produsului, iar acesta indeplineste conditiile de retur, te vom contacta in cel mai scurt timp in vederea inlocuirii si expedierii noului produs. Costul transportului pentru expedierea produsului dorit este in sarcina clientului daca comanda nu indeplineste conditiile de valoare pentru a beneficia de transportul gratuit.


Pentru orice fel de sugestii si reclamatii nu ezitati sa ne contactati: reclamatii@replique.ro

Replique.ro va confirmă Clientului, fără întârziere, pe un suport durabil, de exemplu prin e-mail, confirmarea de primire a cererii de retragere în termen de maxim 2 zile lucrătoare.

  • Returul coletului cade in sarcina clientului ( atat predarea spre curier cat si plata transportului)
  • Produsele returnate trebuie sa contina etichetele inițiale intacte, și toate documentele cu care au fost livrate.
  • De asemenea produsele trebuie să fie în aceeași stare în care au fost livrate și însotite de toate accesoriile, cadourile, sau alte materiale cu care au fost livrate.
  • Transportul NU este inclus in suma sinonima cu valoarea rambursului, ci se achita separat de catre client.
  • Rambursarea poate insemna restituirea valorii integrale a produselor (nu include niciun fel de taxa de transport) sau o rambursare partiala a valorii produselor (nu include taxe de transport) in cazul in care acestea sunt returnate altfel decat au fost livrate de noi: deteriorate, incomplete (componente lipsa) etc.

Va precizam ca produsele de parfumerie si cosmetica comercializate prin intermediul www.replique.ro, care au fost desigilate nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena, conform prevederilor Art. 16, lit. e din OUG 34/2014, actualizata.

Testere – probele de parfum în flacoane tip spray cu un conținut de 6 ml nu pot fi returnate sau schimbate ca produse obișnuite. Datorită prețului, proba este o opțiune ideală pentru a încerca parfumul.

Puteti solicita returul sau inlocuirea de produse in urmatoarele cazuri:

  • Produs nefunctional In cazul in care produsul achizitionat a fost livrat nefunctional sau prezinta vicii de fabricatie, acesta va fi inlocuit cu un produs functional, in urma notificarii scrise.
  • Produs deteriorat (spart). Pentru produsele ale caror colete prezinta deteriorari vizibile la primirea prin curier. Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat si se poate intocmi un proces verbal impreuna cu reprezentantul firmei de curierat in care sa fie mentionata starea coletului din momentul livrarii. Riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor va este transferat integral in momentul in care intrati in posesia fizica a produsului. Orice reclamatie ulterioara nu va fi luata in considerare. In cazul in care se utilizeaza un transportator insarcinat de catre consumator, riscul este transferat in momentul livrarii produselor catre transportator.
  • Produse livrate gresit. In cazul in care s-a livrat alt produs decat cel comandat.

Costurile de retur pentru situatiile prezentate mai sus (nu si in cazul renuntarii la cumparare) cad in sarcina magazinului nostru.

IMPORTANT: În orice situație de returnare a produselor, acestea trebuie să fie în aceeași stare, în cutia originala sigilată, cu etichetele intacte și împreună cu toate documentele care l-au însoțit.

Reacția alergică (puțin probabilă) sau alte probleme de sănătate nu pot fi considerate un defect al produsului, dar este o reacție individuală la o anumită componentă a produsului.


ARTICOLUL 16   Exceptări de la dreptul de retragere

e) produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator

  • esente sau alte produse ce intra in contact direct cu pielea
  • mostre si/sau produse fara tipla de sigiliu (prevazute cu sistem roll-on sau betisor aplicator) din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă
  • Pentru a fi acceptat returul de produse, acestea trebuie sa fie in aceeasi stare in care au fost expediate.
  • Consumatorul este responsabil în ceea ce priveşte diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora.
  • Nu se acceptă produsele ale cărora ambalaje prezintă urme de uzură, sigilii rupte, folie rupta/dezlipita, zgârieturi, lovituri, șocuri mecanice.

Asigurati-va ca produsul returnat este protejat in timpul transportului prin :

  • cutie adecvata
  • bule de aer sau alte materiale ce ii pot asigura produsului protectia necesara pe timpul transportului
  • Nu se acceptă produsele ambalate necorespunzator care au suferit daune in urma returnarii.

Ne obligam sa rambursam toate sumele pe care le-am primit drept plată din partea dumneavoastra, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care produsele ajung fizic in posesia noastra si respecta toate cerintele de mai sus.

  • Restituirea sumei se face in cont bancar,
  • Optional daca nu detineti un cont bancar suma poate fi restituita si prin mandat postal
  • In conditiile in care bunurile returnate nu respecta politica de returnare ne obligam sa notificam in scris sau telefonic cumparatorul cu privire la neregulile constatate.
  • Produsele ce nu respecta cerintele de returnare vor fi retrimise iar taxa de transport va fi suportata de catre cumparatorul initial.